HGS Sistemi Teknik Şartnamesi
A) Merkez Kontrol Paneli ve Panel Yazılımı
- Kurulacak HGS Sistemi Kontrol Paneli Online ve Stand-Alone çalışmayı sağlayacaktır. Geçiş Kontrol Panel’lerine 4 adet UHF (865,6 – 867,6 MHz) okuyucu anten bağlanabilecektir. Sistemde kullanılacak merkez paneller devlet destekli, Teknoparklarda üretilmesi gerekmektedir, sistemde kullanılacak yazılımlar Türkiye,de üretilecektir, CE, Kapasite raporu ve Satış sonrası Hizmette Yeterlilik belgesi olması gerekmektedir.
- OGS Kontrol Paneli’nde kullanılacak UHF okuyucular hem RS-485 ile hem de Wiegand 26/34 haberleşme arabirimi ile bağlanabilecektir. RS-485 bağlantıda toplam hat uzunluğu uygun bağlantı şartlarında 1,2km’ye kadar çıkabilecektir. Wiegand 26/34 bağlantıda hat uzunluğu uygun bağlantı şartlarında 100 metreye kadar çıkabilecektir.
- OGS Kontrol Paneli aşağıdaki sistemleri ihtiva edecektir. Bu işlevler Geçiş Kontrol Paneli’nin ana CPU’su (Merkezi İşlem Birimi) tarafından yönetilebilecektir.
- Otopark Giriş-Çıkış Kontrolü
- Sistemde Server ve Client yazılımlar olacaktır. Client yazılımlar, Server yazılımla aynı işlevleri yerine getirebilecektir. Sadece olay hafızasına veri alma işlemini Server Yazılım yapacaktır.
- Geçiş Kontrol Paneli’nin 100Mbps Ethernet portu bulunacak. PC yazılımları ile Ethernet portu üzerinden haberleşecektir.
- Server ve Client yazılımda sınırsız kullanıcı desteği mevcut olacaktır. Kullanıcıların yetkilerine göre yazılımlarda menu ve ekranlara erişimi sağlanacaktır.
- Sistemde Client yazılım kullanıcıların izleyebilecekleri Kontrol Panel’leri seçilebilecektir. Seçilen panellerin dışındaki paneller Client yazılımda izlenemeyecektir.
- OGS Kontrol Paneli normal durumda Stand-Alone olarak çalışacaktır. Server yazılımı çalıştığı durumlarda anlık geçiş verileri aynı anda ekranda canlı olarak izlenebilecektir.
- Server ve Client yazılımlarda önceden kaydedilmiş kullanıcı/araç resimleri ile geçişlerin görsel olarak doğrulaması da yapılabilecektir.
- Sistem 7 gün 24 saat sorunsuz çalışacak şekilde tasarlanacaktır.
- PC’nin kapanması durumunda sistem tüm fonksiyonları ile çalışmaya ve kayıt tutmaya devam edecektir.
- Kontrol Panel’leri 100.000 kullanıcıya kadar destek verebilecektir.
- Kontrol Panel’leri 150.000 geçiş kayıt kapasitesine kadar kayıt yapabilecektir.
- Kontrol Panel’i kullanıcıların geçişlerini hem zaman hem de geçiş adedi bakımında sınırlayabilecektir.
- Sistemde her bir kullanıcı için opsiyonel olarak Geçiş Grup Takvimi ataması yapılabilecektir. Bu sayede kullanıcıların geçişi sabit bir geçiş grubu üzerinden değil, değişken ve zamana göre daha etkin bir şekilde ayarlanan farklı geçiş grupları üzerinden yapılabilecektir
- Kontrol Panel’lerinde seçilen Geçiş Grubu için günlük geçiş onay özelliği bulunacaktır. Bu sayede günlük giriş-çıkış izni olmayan kişi-araç’lar engellenebilecektir. Günlük çıkış listesi yazılımda, her grup için ayrıca oluşturulup panele gönderilebilecektir. Bu sayede günlük iş emirleri ile kullanılan araçların çıkışları kontrol ve takip edilebilecektir.
- Kontrol Panel’lerinde her bir geçiş grubu için maksimum içerdeki araç sayısı sınırlandırılabilecektir. Bu sayede, bir daireye ait (veya bir gruba) otoparktaki araç sayısı sınırlandırılabilecektir.
- Kontrol Panel’lerde her bir kullanıcı için Geçiş Grup Takvimi oluşturulabilecektir. Belirlenen tarihlerde kullanıcının geçiş grubu otomatik olarak değişebilecektir.
- Kontrol Panel’lerde her bir kullanıcı için Geçici Geçiş Grubu tanımlanabilecektir. Geçici Geçiş Grubu, tanımlanmasını müteakip belirli bir tarihten sonra devre dışı kalacak ve asıl grup devreye girecektir.
- Kontrol Paneli’nde Süreli Kullanıcı desteği bulunacaktır. Kullanıcı sistemde belirli bir tarihe kadar işlevsel olacak. O tarihten sonra tüm işlevleri askıya alınabilecektir. Bu sayede üyelik yönetimi ve tarihe bağlı geçiş kolaylıkla yapılabilecketir.
- Kontrol Panel’ine ait tüm SDK fonksiyonları istenildiğinde ücret beklemeksizin idareye teslim edilecektir.
- Kontrol Panel’i ve sistem ayarları Server yazılımı ile çok rahat bir şekilde yapılabilecektir.
- Server yazılım opsiyonel olarak PDKS programlarının erişebileceği text formatında dosyaya geçiş verilerini kaydedebilecektir.
B) Sistemin UHF Otopark Giriş-Çıkış Kontrol Özellikleri
- Sistemde araçların ön camlarına veya plakalarının üzerine UHF frekanslarında RFID kart veya etiket takılacak ve araçlar antenlere yaklaştıklarında etiket üzerindeki şifreli bilgiler okunarak Kontrol Panel’e iletilecektir.
- UHF RFID okuyucu antenler uygun hava ve montaj şartları ve araç yaklaşımlarına göre 7-12m arasında algılama yapabilecektir.
- Araç içerisine yerleştirilecek etiket veya kartlar cam yüzeyindeki sıcaktan veya soğuktan etkilenmeyecektir. Tüm sıcaklık şartları dikkate alınarak seçilecek ve uygun şekilde teslim edilecektir.
- Sistemde kullanılacak araç etiket veya kartları ISO 18000-6B veya EPC-GEN2 standartlarında olacaktır.
- Sistemde kullanılan UHF etiketlerin ID numaraları, etiket dahili hafızasına özel kriptolarla beraber yazılacaktır. Kripto sadece Kontrol Panel’i tarafından çözülebilecektir. Bu sayede sistem, diğer UHF Geçiş Kontrol Sistemleri veya HGS Araç Geçiş Sistemi’ndeki etiketlerden etkilenmeyecektir. Sistemde kodlanmamış ve kripto kodu yüklenmemiş diğer herhangi bir UHF etiket işlevsel olmayacaktır.
- Sistem Türkiye’de Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yayınlana RFID frekans ve çıkış gücü sınırlarının içinde çalışacaktır. Buna göre sistem 865,6 – 867,6 MHz frekanslarında en fazla 1 Watt çıkış gücünde çalışmalıdır.
- Sistem 25km/saat hızına kadar hareket halindeki araçları da algılayabilecektir.
- Sistem istenildiği zaman manüel olarak da kumanda ve kontrol edilebilecektir.
- Server yazılımında araç geçişleri aracın daha önceden sisteme tanıtılmış resmi ile görülebilecektir. Ayrıca online geçiş ekranında araç sahibinin kimlik bilgileri, plaka, şirket, departman, blok, daire ve geçiş tarihi de gösterilecektir.
- Kontrol Panel’i üzerinde bariyerlerin kontrolünü sağlamak üzere 8 adet bağımsız röle çıkışı bulunacaktır. Bu röle çıkışlarının süreleri ayarlanabilecektir. Ayrıca bu röle çıkışları her bir panel için farklı olmak üzere haftanın 7 günü ayrı ayrı 16 farklı zaman diliminde programlanabilecektir.
- Sistemde herhangi bir araç giriş anteninden ve giriş bariyerinden geçtikten sonra çıkış anteninin okuma alanının içinden geçtiği durumlarda, sistem bunu standart çıkış olarak algılamayacak ve olumsuz durum oluşturmayacaktır.
C) UHF Okuyucu Antenler
- 865,6 – 867,6 MHz EU (Avrupa) standart RFID frekanslarında en fazla 1 Watt çıkış gücünde çalışabilecektir.
- UHF Okuyucular, Kısa Mesafe Erişimli Telsiz Yönetmeliğine (KET) uygun olarak tasarlanmış olacaktır.
- Anten çıkış güçleri gerek PC konfigürasyon yazılımı ile ve panel tarafından doğrudan ayarlanabilecektir.
- Ortam ve bağlantı şartlarına göre 5-12m arası okuma mesafesi olacaktır.
- ISO 18000-6B ve EPC-GEN2 Uyumlu araç etiketi ve kartları okuyabilecektir.
- Antenlerin çıkış gücü ayarlanabilir olmalıdır (0 – 1 Watt ya da 0 – 30dBm)
- Panel ile haberleşmek için RS232/485 haberleşme portuna sahip olacaktır.
- Antenlerde Besleme, RS232 çıkışı ile RS485 çıkışları ayrı ayrı konektörlerle sağlanacaktır. RS485 konnektörü üzerinde aynı zamanda Wiegand 26/34 çıkış bulunacaktır.
- Antenler dış ortam çalışma koşullarına uygun olarak tasarlanacaktır.
- Antenler kendisine bağlı araç dedektörü ile entegre çalışabilecektir.
- UHF Okuyucu Antenleri 2 yıl garantili olacak ve garanti belgeleri ibraz edilecektir. Okuyucuların üzerinde Türkiye’de tescil edilmiş marka ve model bilgisi açıkça gözükecektir.
- UHF okuyucu antenlerin CE belgesi bulunacaktır. CE belgesinin sahibi yerli bir üretici veya ithalatçı firma olacaktır.
D) Araç Etiketleri
- UHF Araç Etiketleri ISO 18000-6C standartlarında olacaktır.
- UHF Araç Etiketleri araç camına içten sorunsuz bir şekilde yapıştırılacaktır
- Etiketler 860-960 MHz frekans aralığında çalışabilecektir.
- Etiketler -40 ile +80 derece arasında sorunsuz çalışabilecektir.
- Etiketlerdeki chip’ler güneşin zararlı ışıklarından etkilenmeyecek şekilde tasarlanacaktır.
- Etiket boyutları 25mm x 98 mm olacaktır
- Etiketlerin her iki tarafı da çok renkli ofset baskı yapılacaktır. Baskı tasarımı idare tarafından verilecektir.
- İdarenin istemesi durumunda Etiketin her iki tarafına da sıralı ID numarası ofset veya dijital olarak, çıkmayacak şekilde basılabilecektir.
- İdarenin istemesi durumunda Etiketin her iki tarafına da sıralı ID numarasına ilişkin 1 boyutlu veya 2 boyutlu (karekod) barkod ofset veya dijital olarak, çıkmayacak şekilde basılabilecektir.
- Etiketin yapışkan tarafındaki ofset baskı, ID numarası ve barkod sorunsuz bir şekilde görülecektir. Parlaklık ve seçilebilirlik yapışkandan dolayı bozulmayacaktır.
- Sistemde kullanılan UHF etiketlerin ID numaraları etiket dahili hafızasına özel kriptolarla beraber yazılacaktır. Kripto sadece Panel tarafından çözülebilecektir. Bu sayede sistem, diğer UHF Geçiş Kontrol Sistemleri veya HGS Araç Geçiş Sistemi’ndeki etiketlerden etkilenmeyecektir. Sistemde diğer kodlanmamış veya kripto kodu yüklenmemiş herhangi bir UHF etiket işlevsel olmayacaktır.
ELEKTROMEKANİK BARİYER TEKNİK ŞARTNAMESİ
- Bariyerin CE deklarasyonu olmalıdır.
- İthalatçı firma ISO-9001 kalite belgesine sahip olmalıdır.
- Üretici firma ISO-9001 kalite belgesine sahip olmalıdır.
- Bariyerin sistemi üretim hatalarına karşı en az iki yıl garantili olmalıdır.
- Bariyerin sisteminin üretici ve ithalatçı firmaları tarafından verilmiş on yıl yedek parça temin garantisi olmalıdır.
- Bariyer motor çalışma gerilimi 24 VDC / 50 Hz. olmalıdır.
- Bariyer ünitesinin harcadığı güç 300 W olmalıdır.
- Bariyer ünitesi yarı yoğun kullanıma uygun olmalıdır.
- Bariyerin ağırlığı 42 kg olmalıdır.
- Bariyer günlük (24 saat içinde) 3000 tur çalışabilme özelliğine sahip olmalıdır.
- Bariyer motor maksimum tork değeri 380 Nm olmalıdır
- Çalışma sıcaklığı – 20° / + 55°C olmalıdır.
- Bariyer ünitesi besleme gerilimi 230 VAC / 50 Hz. olmalıdır.
- Bariyer kol uzunluğu 6 metreye kadar olan kol uzunluğunda çalışabilmelidir.
- Bariyer kolu açılma – kapanma süresi maksimum 4 sn olmalıdır.
- İstendiğinde emniyet fotoselleri bağlanabilmelidir.
- Bariyere gerektiğinde opsiyonel olarak 230 V flâşör lamba takılabilir olmalıdır.
- Motor kontrol ünitesi üzerinde anten girişi olmalıdır.
- Bariyer ön kapağı, özel bir anahtar ile açılabilir olmalıdır.
- Bariyer kolları üzerinde fosforlu ikaz etiketleri olmalıdır.
- Bariyer kolunun altına ve üstüne gerektiğinde opsiyonel olarak pinömatik lastik kenar takılabilir olmalıdır.
- Bariyer kolunun altına ve üstüne gerektiğinde opsiyonel olarak aydınlatma lambaları takılabilir olmalıdır.
- Bariyer kolu çalışma mesafesi bir mekanik limit switch vasıtası ile ayarlanabilir olmalıdır.
- Bariyerlerin açılma ve kapanma hızları aynı olmalıdır.
- Bariyer motorunun aşırı ısınmaya karşı motor termostat koruması olmalıdır.
- Opsiyonel olarak bariyer uzaktan kumanda ve harici tip buton ile çalışabilir olmalıdır.
- Bariyer kontrol ünitesi üzerinde 63 uzaktan kumanda kapasiteli dâhili tip radyo alıcı kartı olmalıdır.
- Bariyer kontrol ünitesi üzerinde radyo alıcı kartı ikinci kanal çıkışı olmalıdır.
- Uzaktan kumanda sistemi yüksek güvenlikli atlayan kod (Rolling kod) yapısında olmalıdır)
- Bariyer açılma durumunda fotoseli iptal edebilme özelliğinin olması gerekmektedir.
- Bariyer kolunun altına opsiyonel olarak bariyer perdesi takılabilir olmalıdır.
- Bariyer kolunun altına hareketli çatal takılabilir olmalıdır.
- Bariyer gövdesi elektrostatik boyalı olmalıdır. RAL 7015
- Opsiyonel olarak bariyer metal kütle detektörü ile de çalışabilir olmalıdır.
- Otomatik kapanma süresi 1-90 sn arasında ayarlanabilir olmalıdır.
- Çalışma basamağı parametreleri ayarlanabilir olmalıdır.
- Açılırken ikinci bir komut almama seçeneğine sahip olmalıdır.
- El tipi programlama cihazı ile programlanabilir olmalıdır.
- Kontrol ünitesi üzerinde buton bağlantısı yapılabilecek giriş olmalıdır.
- Sadece “AÇ” ve sadece “KAPAT” butonu girişi bağlanabilmelidir.
- Bariyer kontrol ünitesinde acil durum durdurma butonu bağlantısı olmalıdır.
- Her türlü geçiş kontrol sistemi ile uyumlu bir şekilde çalışabilir olmalıdır.
- Bariyer ünitesi koruma sınıfı IP24 olmalıdır.
- Bariyerin normal çalışma şartlarında çevreye yaydığı gürültü 70 dB olmalıdır.
- Bariyer elektrik kesintisi durumlarında el ile de çalışabilmelidir.
- El ile çalışma ünitesi özel anahtarlı kilit sistemi ile devreye alınıp çıkartılabilmelidir.
- Bariyer kontrol kartı üzerinde mevcut hataları daha rahat bulabilmek için hata gösterge ledleri olmalıdır.
- Bariyer kontrol kartı motor ünitesi içerisinde özel plastik bir muhafaza içerisinde olmalıdır.
- Bariyer motoru starter kondansatörü motor bloğunun içerisinde olmalıdır.
- Kontrol ünitesi üzerinden aksesuarların çalışması için gerekli zayıf akım voltajı çıkışı olmalıdır.
- Bariyer kontrol ünitesi üzerinde, bariyer kolu kenar emniyet sistemi olan “BAR” girişi olmalıdır.
MW-305OP (4 kapı) ve MW-306OP (2 kapı) OTOPARK GEÇİŞ KONTROL PANELİ
MW-8817 UHF RFID OKUYUCU
ARAÇ CAM ETIKETLERI
ARAÇ PLAKA TAGLARI
TEKNİK ŞARTNAMESİ V2.1
A-SİSTEMİN GENEL ÖZELLİKLERİ
- Kurulacak sistem Online ve Stand-Alone çalışmayı sağlayacaktır. Sistem her birine 4 adet UHF RFID okuyucu anten (MW-306OP panel için 2 adet) bağlanabilen TCP/IP tabanlı Kontrol Panel’lerinden oluşacaktır.
- Kontrol Panel’leri metal muhafaza içerisinde ve kilitli olacaktır.
- RFID okuyucu antenler Kontrol Panel’lere RS485 haberleşme altyapısı ile bağlanabilecek ve bu bağlantıda toplam hat uzunluğu uygun bağlantı şartlarında 1,2km’ye kadar çıkabilecektir.
- Sistemde araçların ön camlarına veya plakalarının üzerine UHF frekanslarında RFID kart veya etiket takılacak ve araçlar antenlere yaklaştıklarında etiket üzerindeki şifreli bilgiler okunarak Kontrol Panel’e iletilecektir.
- RFID okuyucu antenler uygun hava ve montaj şartları ve araç yaklaşımlarına göre 7-12m arasında algılama yapabilecektir.
- Araç içerisine yerleştirilecek etiket veya kartlar cam yüzeyindeki sıcaktan veya soğuktan etkilenmeyecektir. Tüm sıcaklık şartları dikkate alınarak seçilecek ve uygun şekilde teslim edilecektir.
- Sistemde kullanılacak araç etiket veya kartları ISO 18000-6B veya EPC-GEN2 standartlarında olacaktır.
- Sistemde kullanılan UHF etiketlerin ID numaraları, etiket dahili hafızasına özel kriptolarla beraber yazılacaktır. Kripto sadece Kontrol Panel’i tarafından çözülebilecektir. Bu sayede sistem, diğer UHF Geçiş Kontrol Sistemleri veya HGS Araç Geçiş Sistemi’ndeki etiketlerden etkilenmeyecektir. Sistemde kodlanmamış ve kripto kodu yüklenmemiş diğer herhangi bir UHF etiket işlevsel olmayacaktır.
- Sistem Türkiye’de Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yayınlana RFID frekans ve çıkış gücü sınırlarının içinde çalışacaktır. Buna göre sistem 865,6 – 867,6 MHz frekanslarında en fazla 1 Watt çıkış gücünde çalışmalıdır.
- Sistem 25km/saat hızına kadar hareket halindeki araçları da algılayabilecektir.
- Sistem istenildiği zaman manüel olarak da kumanda ve kontrol edilebilecektir.
- Sistem normal durumda Stand-Alone olarak çalışacaktır. Server yazılımı çalıştığı durumlarda araç geçiş verileri aynı anda ekranda canlı olarak görülebilecektir.
- Server yazılımında araç geçişleri aracın daha önceden sisteme tanıtılmış resmi ile görülebilecektir. Ayrıca online geçiş ekranında araç sahibinin kimlik bilgileri, plaka, şirket, departman, blok, daire ve geçiş tarihi de gösterilecektir.
- Kontrol Panel’i üzerinde bariyerlerin kontrolünü sağlamak üzere 4 adet bağımsız NO/NC röle çıkışı (MW-306OP panel için 2 adet) bulunacaktır. Bu röle çıkışlarının süreleri ayarlanabilecektir. Ayrıca bu röle çıkışları her bir panel için farklı olmak üzere haftanın 7 günü ayrı ayrı 16 farklı zaman diliminde programlanabilecektir.
- Server ve Client yazılımda geçiş kayıtları anlık olarak izlenebilecektir. Normal Geçiş Kayıtları’nın yanı sıra, Antipassback ihlal kayıtları, Engellenen geçişler, Tanımsız kartlar, Manuel operatör tetiklemeleri, Manuel operatör açma ve kapama işlemleri, Programlanmış açma ve kapama işlemleri ve Buton tetiklemeleri de Server ve Client yazılımdan izlenebilecektir.
- Kontrol Panel’i sadece UHF RFID okuyuculara hizmet vermeyip aynı zamanda 125 Khz ve 13,56MHz proximity kart okuyucular ile çalışabilecektir.
- Server ve Client yazılımlarda önceden kaydedilmiş kullanıcı/araç resimleri ile geçişlerin görsel olarak doğrulaması da yapılabilecektir.
- Kontrol Panel’lerinde 2 adet lokal bölge tanımlaması yapılabilecektir. Her kapı için lokal bölge seçimi ayrı ayrı yapılabilecektir.
- Kontrol Panel’lerinde Lokal Kapasite Kontrolü yapılabilecektir. Her bir lokal bölge için ayrı kapasite kontrolü yapılabilecektir. Kapasitenin aşılması durumlarında panel dijital çıkış verebilecektir. Ayrıca yazılım ekranında mesaj olarak bildirilecektir.
- Server yazılımda 99 adet Global Bölge tanımı yapılabilecektir. Kontrol Panel’lerindeki lokal bölgeler bir global gölgeye atanabilecektir. Bu şekilde Global Antipassback, Giriş Sayısı ve Maksimum İçerdeki Kişi Sayısı gibi işlevler gerçekleştirilebilecektir.
- Sistemde Antipassback (araç bir bölgeye girmeden o bölgeden çıkamaması veya çıkmadan girememesi kontrolü) özelliği bulunacaktır. Antipassback hem lokal panel bazında hem de global olarak tüm Kontrol Panel’leri arasında yapılmalıdır. Global antipassback için sistemde PC programının çalışmasına gerek duyulmamalıdır. Ayrıca global antipassback özelliğini sağlamak için sistemde Panel ve RFID okuyucuların dışında her hangi bir donanıma da gerek olmayacaktır. Paneller kendi aralarında online haberleşerek global antipassback özelliğini gerçekleştirebilecektir.
- Kontrol Panel’lerinde Mükerrer Geçiş Engeli seçeneği bulunacak. Mükerrer okuma engeli giriş veya giriş/çıkış yönünde dakika ve saat cinsinden ayarlanabilecektir.
- Sistemde herhangi bir araç giriş anteninden ve giriş bariyerinden geçtikten sonra çıkış anteninin okuma alanının içinden geçtiği durumlarda, sistem bunu standart çıkış olarak algılamayacak ve olumsuz durum oluşturmayacaktır.
- Kontrol Panel’i, UHF RFID okuyucular ile RS485 formatında, Server yazılımı ile Ethernet üzerinden haberleşecektir.
- Kontrol Panel’lerinde 4 adet giriş birimi (MW-306OP panel için 2 adet) bulanacak. Bu girişler yazılım ile çıkış butonu veya endüktif araç dedektörü olarak kullanılabilecektir. Araç dedektörü olarak kullanılması durumunda tetikleme süresi yazılım ile ayarlanabilir olacaktır.
- Kontrol Panel’lerinde sadece kartlı geçiş özelliğinin dışında kart+şifre, sadece kart, sadece şifre veya kullanıcı seçimli geçiş kontrol modları olacaktır.
- Kontrol Panel’leri dahili yazılımında birbirinden bağımsız 4 TCP/IP soketi açılabilecektir. Bu soketler PC haberleşmesi, anlık geçiş verilerini izleme, Global Antipassback ve UDP Broadcast ile sistemdeki Panel’lerin taranmasında kullanılacaktır.
- Server yazılımında sistemdeki tüm Kontrol Panel’lerini tek tuş ile bulabilen bir bölüm bulunacaktır.
- Sistemde anlık geçişleri Ethernet altyapısının kurulduğu tüm noktalardan izlemek üzere Client Yazılım bulunacaktır. Client Yazılım, Server’daki veritabanına bağlanarak sistemin izlenebilmesine olanak sağlayacaktır.
- Sistem 7 gün 24 saat sorunsuz çalışacak şekilde tasarlanacaktır.
- PC’nin kapanması durumunda sistem tüm fonksiyonları ile çalışmaya ve kayıt tutmaya devam edecektir.
- Kontrol Panel’leri 20.000 kullanıcıya kadar destek verebilecektir.
- Kontrol Panel’leri 40.000 geçiş kayıt kapasitesine kadar kayıt yapabilecektir.
- Kontrol Panel’i kullanıcıların geçişlerini hem zaman hem de geçiş adedi bakımında sınırlayabilecektir.
- Kontrol Panel’lerinde 16 Zaman Grubu tanımlanabilecektir. Her bir Zaman Grubu için aşağıdaki zaman sınırlama seçenekleri tanımlanabilmelidir.
- Sınırsız geçiş
- İki tarih arası geçiş
- İki tarih arası yasak
- İki saat arası geçiş
- İki saat arası yasak
- Haftalık plan
- Aylık plan
- Geçiş yasak
- Günlük 3 farklı saat aralığında geçiş
- Günlük 3 farklı saat aralığında yasak
- Günlük 6 farklı saat aralığında geçiş
- Günlük 6 farklı saat aralığında yasak
- Haftalık plan ve haftanın her günü için saat sınırlaması
- Kontrol Panel’lerinde 1280 farklı Geçiş Grubu tanımlanabilecektir. Her bir Geçiş Grubu’na ilişkin aşağıdaki özellikler tanımlanabilecektir.
- Geçiş Grubuna bağlı her Kapı için ayrı Zaman Grubu seçilebilecektir.
- Günlük Geçiş Sayısı Tanımlanabilecektir
- Maksimum İçerdeki Kişi/Araç Sayısı tanımlanabilecektir.
- Seçilen grup için Antipassback kontorlü iptal edilebilecektir.
- Seçilen geçiş grubu için Mükerrer Geçiş Engelleme iptal edilebilecektir.
- Seçilen geçiş grubu için Lokal Kapasite Kontrolü iptal edilebilecektir.
- Kontrol Panel’lerinde seçilen Geçiş Grubu için günlük geçiş onay özelliği bulunacaktır. Bu sayede günlük giriş-çıkış izni olmayan kişi-araç’lar engellenebilecektir. Günlük çıkış listesi yazılımda, her grup için ayrıca oluşturulup panele gönderilebilecektir. Bu sayede günlük iş emirleri ile kullanılan araçların çıkışları kontrol ve takip edilebilecektir.
- Kontrol Panel’lerinde her bir geçiş grubu için maksimum içerdeki araç sayısı sınırlandırılabilecektir. Bu sayede, bir daireye ait (veya bir gruba) otoparktaki araç sayısı sınırlandırılabilecektir.
- Kontrol Panel’lerde her bir kullanıcı için Geçiş Grup Takvimi oluşturulabilecektir. Belirlenen tarihlerde kullanıcının geçiş grubu otomatik olarak değişebilecektir.
- Kontrol Panel’lerde her bir kullanıcı için Geçici Geçiş Grubu tanımlanabilecektir. Geçici Geçiş Grubu, tanımlanmasını müteakip belirli bir tarihten sonra devre dışı kalacak ve asıl grup devreye girecektir.
- Kontrol Panel’ine ait tüm SDK fonksiyonları istenildiğinde ücret beklemeksizin idareye teslim edilecektir.
- Kontrol Panel’i ve sistem ayarları Server yazılımı ile çok rahat bir şekilde yapılabilecektir.
- Server yazılım opsiyonel olarak PDKS programlarının erişebileceği text formatında dosyaya geçiş verilerini kaydedebilecektir.
- Server yazılıma panellerin dışında parmak izi okuma terminalleri de bağlanabilecektir. İlgili parmak izi okuma cihazlarının geçiş verileri Server yazılım tarafından tek komut ile alınabilecek ve raporlarda görülebilecektir. Server yazılıma 100 adet ilave parmak izi cihazı bağlanabilecektir.
- Server yazılımda istenmeyen veya gereksiz (tanımsız kart, antipassback ihlali gibi ) geçiş kayıtlarının alınması isteğe bağlı olarak engellenebilecektir.
- Server ve Client yazılımında onaylanmış geçişler, antipassback ihlalleri, sistem tarafından engellenen istekler ve tanımsız kartlar ekranı bulunmalıdır.
- Server yazılımda sistemde çalışan tüm panellerin bağlantı durumları, çalışan RFID UHF antenlerin durumları canlı olarak gösterilmelidir.
- Server yazılımda ziyaretçi modülü de bulunacak ve ziyaret sebebi ve ziyaret tarihi belirtilmelidir.
- Client yazılım kullanan operatörlerin izleyebilecekleri Kontrol Panel’leri seçilebilir olacaktır. İzin verilmeyen Kontrol Panel’lerini ve geçişleri operatörler izleyemeyecektir.
- Ziyaretçi modülünde Manuel Geçiş yapılabilecektir. Yapılan manuel geçiş sisteme geçiş kaydı olarak otomatik olarak kaydedilecektir.
- Server ve Client yazılımda geniş raporlama modülleri bulunacaktır. Bu modüllerde aşağıdaki raporlama seçenekleri olmalıdır
- Genel personel ve ziyaretçi geçişleri
- Personel bazlı geçişler
- Tarih bazlı geçişler
- Panel ve UHF okuyucu bazlı geçişler
- Blok, Daire, Şirket, Departman bazlı geçişler
- İçerdeki/Dışarıdaki personel ve ziyaretçiler
- Gelen/Gelmeyen Raporları
- İlk Giriş – Son Çıkış Raporları
- Hareketsiz Kalan (Belirli bir gün giriş-çıkış yapmayan) Personel Raporu
- Raporlar yazıcıdan çıktı olarak alınabileceği gibi, Excel, HTML ve text formatlarda da kaydedilebilecektir.
- Server ve Client yazılımlarına giriş şifre ile yapılacaktır. İki tip kullanıcı şifresi tanımlanabilecektir. Tam yetkili ve sadece izleme tipinde.
- Server ve Client yazılımlarda çoklu dil desteği bulunacaktır. Yazılımlar 11 dilde çalışabilecektir. Bunlar;
- Türkçe
- İngilizce
- Arapça
- Boşnakça
- Makedonca
- Arnavutça
- İspanyolca
- Lehçe
- Romanca
- Rusca
- Malayca
- Bu 11 farklı dil desteği tek bir dil veritabanı üzerinden sağlanacaktır. Türkçe, İngilizce ve Arapça standart olarak yazılımlarla beraber teslim edilecektir. Diğer dillerinde dil veritabanına tanımlanabileceği alanlar hazır olmalıdır. Tercümeler yapıldıktan sonra yazılım otomatik olarak kalan 8 dilde de çalışabilecektir.
B- SISTEMDE KULLANILACAK MODÜLLER ve ÖZELLİKLERİ
1- KONTROL PANELİ
- Ethernet Portu olacaktır (PC haberleşmesi ve diğer panellerle haberleşmek için)
- 2 adet RS485 portu olacaktır (MW-306OP için 1 adet)
- 4 adet UHF RFID anten (MW-306OP için 2 adet) bağlanabilecektir.
- Bariyer kontrolü için bağımsız 4 adet NO/NC röle çıkışı (MW-306OP için 2 adet) bulanacaktır.
- Kontrol Panel’lerinde 4 adet giriş birimi (MW-306OP panel için 2 adet) bulanacak. Bu girişler yazılım ile çıkış butonu veya endüktif araç dedektörü olarak kullanılabilecektir. Araç dedektörü olarak kullanılması durumunda tetikleme süresi yazılım ile ayarlanabilir olacaktır.
- 20.000’e kadar araç kart veya etiketi ve 40.000’e kadar geçiş olay hafızası bulunacaktır.
- Lokal Antipassback desteği olacaktır.
- Bilgisayardan bağımsız Global Antipassback çalıştırılabilecektir.
- Geçiş sınırlamaları PC bağlantısı olmadan da gerçekleştirilebilecektir.
- Gerçek zaman saati bulunacaktır.
- 16 zaman grubu, 1280 farklı geçiş grubu, her bir geçiş gurubuna ilişkin kapılarda farklı zaman grupları, geçiş sayısı sınırı, maksimum içerdeki araç sınırı ve geçiş yapabileceği bariyer bilgileri tanımlanabilecektir.
- Her geçiş grubu için maksimum içerdeki araç sayısı sınırlaması yapılabilecektir.
- Kontrol Panel’inde 12VDC minimum 3A güç kaynağı modülü bulunacaktır. Güç kaynağı modülü UPS özellikli olacaktır. Sistemde Kontrol Panel’leri 220VAC şebeke gerilimi varken şebekeden, 220VAC yokken aküden beslenecektir.
- Kontrol Panel’lerinde idarenin isteğine bağlı olarak 12V 4,3Ah akü bulunacaktır.
- Kontrol Panel’i alüminyum kilitli saç kabin içerisinde teslim edilecektir.
- Kontrol Panel’i 2 yıl garantili olacaktır.
- Kontrol Panel’inin donanımı (hardware) ve dahili yazılımı (CPU software) yerli bir üretici tarafından tasarlanmış ve üretilmiş olacaktır. Üretici firmanın kapasite raporu bulunacaktır.
- Kontrol Paneli’nin Server ve Client yazılımları yerli üretici bir firma tarafından geliştirilmiş olacaktır. Üretici firmanın kapasite raporu bulunacaktır.
- Geçiş Kontrol Panel’i CE belgesine sahip olacaktır. Yüklenici firma idareye CE Declaration of Conformity ve test dökümanlarını temin edecektir.
2- UHF OKUYUCU ANTENLER
- 865,6 – 867,6 MHz EU (Avrupa) standart RFID frekanslarında en fazla 1 Watt çıkış gücünde çalışabilecektir.
- UHF Okuyucular, Kısa Mesafe Erişimli Telsiz Yönetmeliğine (KET) uygun olarak tasarlanmış olacaktır.
- Anten çıkış güçleri gerek PC konfigürasyon yazılımı ile ve panel tarafından doğrudan ayarlanabilecektir.
- Ortam ve bağlantı şartlarına göre 7-12m arası okuma mesafesi olacaktır.
- Okuyucu 12dB anten kazancına sahip olmalıdır.
- ISO 18000-6B ve EPC-GEN2 Uyumlu araç etiketi ve kartları okuyabilecektir.
- Antenlerin çıkış gücü ayarlanabilir olmalıdır (0 – 1 Watt ya da 0 – 30dBm)
- Panel ile haberleşmek için RS232/485 haberleşme portuna sahip olacaktır.
- Antenlerde Besleme, RS232 çıkışı ile RS485 çıkışları ayrı ayrı konektörlerle sağlanacaktır. RS485 konnektörü üzerinde aynı zamanda Wiegand 26/34 çıkış bulunacaktır.
- Antenler dış ortam çalışma koşullarına uygun olarak ve su geçirmez bir yapıda tasarlanacaktır.
- Antenler kendisine bağlı araç dedektörü ile entegre çalışabilecektir.
- UHF Okuyucu Antenleri 2 yıl garantili olacak ve garanti belgeleri ibraz edilecektir. Okuyucuların üzerinde Türkiye’de tescil edilmiş marka ve model bilgisi açıkça gözükecektir.
- UHF okuyucu antenlerin CE belgesi bulunacaktır. CE belgesinin sahibi yerli bir üretici veya ithalatçı firma olacaktır.
3- ARAÇ ETİKETLERİ
- UHF Araç Etiketleri ISO 18000-6C standartlarında olacaktır.
- UHF Araç Etiketleri araç camına içten sorunsuz bir şekilde yapıştırılacaktır
- Etiketler 860-960 MHz frekans aralığında çalışabilecektir.
- Etiketler -40 ile +80 derece arasında sorunsuz çalışabilecektir.
- Etiketlerdeki chip’ler güneşin zararlı ışıklarından etkilenmeyecek şekilde tasarlanacaktır.
- Etiket boyutları 25mm x 98 mm olacaktır
- Etiketlerin her iki tarafı da çok renkli ofset baskı yapılacaktır. Baskı tasarımı idare tarafından verilecektir.
- İdarenin istemesi durumunda Etiketin her iki tarafına da sıralı ID numarası ofset veya dijital olarak, çıkmayacak şekilde basılabilecektir.
- İdarenin istemesi durumunda Etiketin her iki tarafına da sıralı ID numarasına ilişkin 1 boyutlu veya 2 boyutlu (karekod) barkod ofset veya dijital olarak, çıkmayacak şekilde basılabilecektir.
- Etiketin yapışkan tarafındaki ofset baskı, ID numarası ve barkod sorunsuz bir şekilde görülecektir. Parlaklık ve seçilebilirlik yapışkandan dolayı bozulmayacaktır.
- Sistemde kullanılan UHF etiketlerin ID numaraları etiket dahili hafızasına özel kriptolarla beraber yazılacaktır. Kripto sadece Panel tarafından çözülebilecektir. Bu sayede sistem, diğer UHF Geçiş Kontrol Sistemleri veya HGS Araç Geçiş Sistemi’ndeki etiketlerden etkilenmeyecektir. Sistemde diğer kodlanmamış veya kripto kodu yüklenmemiş herhangi bir UHF etiket işlevsel olmayacaktır.
4- ARAÇ PLAKA TAG’LARI
- UHF Araç Plaka Tag’ları ISO 18000-6C standartlarında olacaktır.
- UHF Araç Plaka Tag’ları araç plakasına hem yapıştırılarak hem de vidalanarak takılabilecektir.
- Plaka Tag’ları 860-960 MHz frekans aralığında çalışabilecektir.
- Plaka Tag’ları -40 ile +80 derece arasında sorunsuz çalışabilecektir.
- Plaka Tag’ları chip’ler güneşin zararlı ışıklarından etkilenmeyecek şekilde tasarlanacaktır.
- Plaka Tag boyutları 22 mm x 135 mm olacaktır.
- Sistemde kullanılan UHF Plaka Tag’larının dahili hafızasına, ID numaraları özel kriptolarla beraber yazılacaktır. Kripto sadece Panel tarafından çözülebilecektir. Bu sayede sistem, diğer UHF Geçiş Kontrol Sistemleri veya HGS Araç Geçiş Sistemi’ndeki etiketlerden etkilenmeyecektir. Sistemde diğer kodlanmamış veya kripto kodu yüklenmemiş herhangi bir UHF Plaka Tag’ı işlevsel olmayacaktır.